środa, 30 stycznia 2013

ciasto na pizze pełnoziarnistą

jak zawsze na tydzień mamy plan jedzeniowy ustalony z góry - w końcu dbamy z narzeczonym obydwoje o swoje sylwetki i staramy się zrzucić trochę :)

ale ostatnio tak w jednej chwili naszła mnie ochota przeogromna na pizze!
a, że miałam w domu świeże drożdże i resztę co potrzeba,
wzięłam się do roboty :)

powiem szczerze, że przez długi czas szukałam dla mnie idealnego przepisu na ciasto na pizzę, aż w końcu rok temu go wynalazłam :)
ciasto ładnie wyrasta, jest mięciutkie i doooobre :))
mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu :)


***
przepis na 2 mniejsze porcje albo 1 dużą:

150 g mąki pełnoziarnistej
50 g mąki pszennej
2 łyżki oliwy z oliwek
1/4 szklanki ciepłej ale nie wrzącej wody
1/4 szklanki mleka
12 g świeżych drożdży
ciut soli

<ja pomieszałam mąki ze sobą gdyż zabrakło mi mąki pełnoziarnistej :)>

Drożdże rozpuszczamy w ciepłej wodzie, a następnie dodajemy mleko.
Mąkę wsypujemy do naczynia, dodajemy oliwę,drożdże i odrobinę soli.
Wszystko mieszamy razem i ugniatamy przez ok. 5 minut.
Robimy kulę z ciasta i odstawiamy przykryte ciasto ścierką w miejsce bez przeciągu na minimum 30 min.
Po tym czasie ciasto rozwałkowujemy i nakładamy wybrane składniki.
Pieczemy w 180 stopniach przez około 10-20 min <w zależności od piekarnika>

et voila :)

***

moja pizza w wersji z koncentratem pomidorowym, łososiem, serem, oliwkami i pomidorkami koktajlowymi :)


moja pizza dość cieniutka po przekroju


grubsze ciasto narzeczonego po przekrojeniu...

on preferuje grubsze, ja cieńsze :))

bonn appetit! :)


całe ciasto ma 925 kCal
na 2 porcję wynosi: 463 kCal








1 komentarz:

  1. Haha, jak się cieszę, że wreszcie znalazłam kogoś, kto podziela moją miłość do Nutelli z masłem! :D A pizza wygląda pysznie - mmm dużo sera, to jest to, co lubię! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń