piątek, 18 stycznia 2013

zupa cebulowa na winie


od dawna miałam ochotę spróbować zrobić zupę cebulową...
w życiu jej nie jadłam i nie robiłam...
w końcu powiedziałam "w tym tygodniu!"
kupiłam co potrzeba iiii...do dzieła!!
a ile ja się napłakałam przy krojeniu cebuli!! :)
ulalalala...jak nigdy haha :D



składniki na 2-3 porcje 

400 ml białego wina
500 ml bulionu <może być z kostki, może być z warzyw/mięska>
0,900 kg cebuli
2 łyżki masła/margaryny
2 łyżki oliwy z oliwek
sól i pieprz

trochę sera żółtego <najlepiej z wyrazistym smakiem>
kawałek bagietki
ząbek czosnku

1. cebule obieramy, kroimy na pół a następnie na ok 2 mm grubości talarki...następnie rozpuszczamy margarynę wraz z oliwą w garnku na średnim ogniu i wrzucamy pokrojoną cebulę...cebule smażymy ok 30 min, powinna mieć kolor mlecznej czekolady ale ja smażyłam do koloru mocnego karmelu :)

2. gdy cebula będzie gotowa wlewamy wino i gotujemy na zwiększonym gazie przez 3 min...po tym czasie dolewamy gorący bulion  gotujemy następne 30 min by smaki się dobrze połączyły :) na sam koniec dodajemy ciutkę pieprzu i jak ktoś chce soli...ja jej nie dodałam...

3. przed samym podaniem zupę podgrzać, nagrzać piekarnik, zupę przelać do salaterek... bagietkę zapiec w tosterze bądź piekarniku a następnie natrzeć czosnkiem...gotowe kromki położyć delikatnie na zupie i posypać serem....zapiekać ok 5 min do roztopienia się sera...

et voila!



zupa gotowa i pyszna! 
chociaż nie należy do dań na diecie gdyż jest zbyt kaloryczna :D
ale od czasu do czasu można sobie pozwolić, 
w końcu tez musimy mieć coś od życia :D

napisałam,że wychodzi na 2-3 porcje...
ja rozłożyłam to na 2 porcje, na takie salaterki jakie widać na zdjęciach... ale zupa jest tak sycąca, że spokojnie na 3 porcje starczy! :P

bon appétit!

licząc na 2 porcje:
1 porcja ma ok 600 kcal

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz