niedziela, 14 kwietnia 2013

kurczak w pomarańczach

Bonjour w ten piękny <u mnie> niedzielny poranek...

trochę mnie nie było, problemy robią swoje...ale nie zapomniałam o blogu!
kucharzę, robię zdjęcia, wszystko kumuluje....
ale niestety w kwietniu przepisów będzie trochę mniej...

na dziś przygotowałam Wam przepis na dietetycznego, prostego, smacznego kurczaka w pomarańczach :)
przepis ten znalazłam na fanpage'u pewnego pana na facebook'u...

zrobiłam jak polecał Pan, z ryżem curry, ale na niego chyba nie muszę podawać przepisu bo wszyscy wiemy jak zrobić ryż curry chyba :))



***



350 g fileta z kurczaka


1 pomarańcza
1 łyżeczka miodu
pół łyżeczki cynamonu



<ja chyba ciut zmieniłam proporcję niż było podane>




Kurczaka kroimy na mniejsze kawałki <ja zawsze usuwam żyłki etc więc u mnie kurczak jest zazwyczaj w drobnych kawałkach :)> .


Wyciskamy sok z całej pomarańczy, dodajemy miód, cynamon, wszystko razem dokładnie mieszamy.
Wkładamy kurczaka do marynaty i zostawiamy na całą noc.
Gdy przyjdzie już czas, wrzucamy kurczaka razem z marynatą na patelnie bez tłuszczu, i smażymy.
Podajemy z warzywami ulubionymi oraz jak polecał autor, z ryżem curry.



voila!


bon appetit! 

<przepis podałam już uwzględniając moje uwagi: w przepisie było by zostawić kurczaka na parę godzin, ale moim i narzeczonego zdaniem to za krótko gdyż kurczak nie przesiąkł do końca tą marynatą...dodatkowo w przepisie była podana szczypta soli i pieprzu, która moim zdaniem była wyczuwalna i osobiście mi przeczkadzała>

***


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz